Veelgestelde vragen
MOBI POINTS my24/7 MOBI ACADEMIE MOBI PARTNERS MOBI AAN HUIS MOBI DOVEN
my24/7 biedt ondersteuning aan in het Nederlands. Begeleiders spreken ook Engels en/of Frans. Een aantal begeleiders spreekt ook Duits, Arabisch en/of Turks. We doen altijd ons best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen.
Mobilant biedt ondersteuning aan in het Nederlands. Begeleiders spreken ook Engels en/of Frans. Een aantal begeleiders spreekt ook Duits, Arabisch en/of Turks. We doen altijd ons best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen.
Prijslijst en vragen
Onderaan elke pagina van onze website vind je een link naar de volledige prijslijst van Mobilant. Heb je vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Flexibele diensten
Bij Mobilant koopt je alleen de diensten in die je nodig hebt. We verwachten niet dat je jouw volledige budget bij ons besteedt.
Kostenoverzicht
Als klant kan jij elke uitgave nauwkeurig volgen in punten of euro’s via Mijn Mobilant.
Bij een MOBI POINT kan je terecht voor ondersteuning en diensten om je dagelijks leven te vergemakkelijken.
Je kan bij ons terecht met gelijk welke vraag!
Onze support omvat:
In jouw dossier van het VAPH kan je alle info terugvinden over jouw budget of RTH punten op jaarbasis. Enkel jij kan in je dossier kijken. Geen enkele andere dienst of persoon heeft hier toegang toe.
Nee. Begeleiders geven zo goed mogelijk advies met de bedoeling jou te ondersteunen. Alleen jij hebt de regie over je leven in handen. Jij bepaalt zelf wat je doet en bent hier ook zelf verantwoordelijk voor.
Nee, een begeleider van een MOBI POINT komt niet aan huis.
Als je dringende thuisondersteuning nodig hebt, kun je contact opnemen met de klantendienst van Mobilant of via de website een zorgvraag stellen. We bekijken dit per situatie.
Bijvoorbeeld: naar de dokter, FOD, mutualiteit?
We bekijken eerst samen met jou of er iemand uit je netwerk mee kan gaan. Als dat niet mogelijk is, kunnen we eenmalig met je meegaan.
Jouw dossier is vertrouwelijk en kan alleen bekeken worden door medewerkers van Mobilant en jijzelf.
Van alles wat wij in je dossier schrijven ben jij op de hoogte. Je kan je eigen dossier altijd raadplegen via MIJN MOBILANT. Mobilant is 100% transparant. Wij doen niets achter je rug om.
De eerste stap is dat je klant wordt bij Mobilant. Dit kan je aanvragen via deze website. Iemand van onze klantendienst zal dan contact met je opnemen.
Zodra je klant bent, krijg je toegang tot MIJN MOBILANT en kan je zelf je afspraken regelen. Je kan ook mailen of bellen.
Een ondersteuningsgesprek op een MOBI POINT duurt maximaal 1 uur.
We vragen je om een afspraak ten minste 48 uur van tevoren te annuleren, anders moeten we de afspraak aanrekenen.
Je kunt de afspraak annuleren:
Binnen RTH heb je geen diagnose nodig. Een vermoeden van een beperking is voldoende. Om in aanmerking te komen voor een budget om ondersteuning in te kopen, is een diagnose wel van belang.
Het kan soms voorkomen dat alle begeleiders in gesprek zijn. In dat geval bellen we jou zo snel mogelijk terug.
Het kan soms voorkomen dat alle begeleiders in gesprek zijn. In dat geval bellen wij jou zo snel mogelijk terug. Laat de boodschap via het bandje wel tot het einde lopen, dan krijgen wij een melding om je terug te bellen.
Beeldbellen via Wifi is helemaal gratis! De kosten van dataverbruik check je best bij jouw provider.
my24/7 biedt ondersteuning aan in het Nederlands. Begeleiders spreken ook Engels en/of Frans. Een aantal begeleiders spreekt ook Duits, Arabisch en/of Turks. We doen altijd ons best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen.
Mobilant biedt ondersteuning aan in het Nederlands. Begeleiders spreken ook Engels en/of Frans. Een aantal begeleiders spreekt ook Duits, Arabisch en/of Turks. We doen altijd ons best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen.
my24/7 kan je enkel gebruiken door een abonnement te nemen voor een heel jaar.
De kost van een abonnement is afhankelijk van het systeem waarmee jij dit inkoopt.
Voor telefonische ondersteuning geldt het reguliere telefoontarief van je provider.
Prijslijst en Vragen
Onderaan elke pagina van onze website vind je een link naar de volledige prijslijst van Mobilant. Heb je vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Flexibele Diensten
Bij Mobilant koopt je alleen de diensten die je nodig hebt. We verwachten niet dat je jouw volledige budget bij ons besteedt.
Kostenoverzicht
Als klant kunt jij elke uitgave nauwkeurig volgen in punten of euro’s via MIJN MOBILANT.
Als je technische problemen hebt, kan je ons altijd telefonisch bereiken. We kunnen dit dan samen overlopen en bekijken wat er precies aan de hand is.
In jouw dossier van het VAPH kan je alle info terugvinden over jouw budget of RTH punten op jaarbasis. Enkel jij kan in je dossier kijken. Geen enkele andere dienst of persoon heeft hier toegang toe.
Je mag met ons contact opnemen voor welke hulpvraag dan ook! Samen kunnen we dan bekijken wat we op dat moment voor jou kunnen betekenen.
Ja, je mag ’s nachts en op zon- en feestdagen gerust bellen, beeldbellen of chatten. We zijn een 24/7 dienst, dus we zijn altijd beschikbaar om je te helpen!
Als je in levensgevaar bent, bel dan alsjeblieft de hulpdiensten. Ze zijn er om je onmiddellijk te helpen in noodsituaties. my24/7 is GEEN noodpermanentie.
Het is niet de bedoeling dat je anoniem naar ons belt. Om je goed te kunnen helpen en de nodige opvolging te garanderen, houden wij een dossier bij. Dit vereist dat we jouw gegevens correct en volledig hebben.
We komen nooit op locatie. Alles gebeurt op afstand, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat we ineens voor je deur staan. Heb je vragen of heb je iets nodig, dan regelen we dat gewoon via de telefoon, beeldbellen of chat!
We werken als een hecht team, waarbij elke hulpverlener klaar staat om je te helpen. De persoon die je gesprek aanneemt, zal je verder begeleiden.
Nee, afspraken op ons kantoor zijn bij my24/7 niet mogelijk. Wij werken volledig op afstand en helpen je graag via de telefoon, beeldbellen of chat. Op deze manier kunnen we je snel en efficiënt van dienst zijn, waar je ook bent. Voor fysieke afspraken is er de mogelijkheid om een afspraak te maken op één van onze MOBI POINTS.
Als dat voor jou makkelijker is mag dat zeker! Wij zullen dan een plek reserveren in onze agenda.
Wij geven er de voorkeur aan dat mensen ons (beeld)bellen of chatten op momenten dat het nodig is. We begrijpen wel dat sommige klanten het lastig vinden om zelf te bellen. Voor hen maken we graag vaste afspraken om het gemakkelijker te maken. we bekijken graag samen wat nodig is om je comfortabeler te maken met zelf bellen.
Heb je een specifieke vraag over een vaste afspraak? Je mag jouw voorstel doen en we bekijken dan samen wat mogelijk is.
Jij mag (beeld)bellen zo vaak je wil. We hebben hier geen standaardregel voor.
Jouw dossier is vertrouwelijk en kan alleen bekeken worden door medewerkers van Mobilant en jijzelf.
Van alles wat wij in je dossier schrijven ben jij op de hoogte. Je kan je eigen dossier altijd raadplegen via MIJN MOBILANT. Mobilant is 100% transparant. Wij doen niets achter je rug om.
We streven naar een duur van 20 minuten per gesprek zodat iedereen de kans krijgt om aan het woord te komen.
Binnen RTH heb je geen diagnose nodig. Een vermoeden van een beperking is voldoende. Om in aanmerking te komen voor een budget om ondersteuning in te kopen, is een diagnose wel van belang.
Nee, dit gaat niet ten koste van je andere hulpverlening. Je kan gewoon gebruik blijven maken van alle andere hulpbronnen en diensten die je nodig hebt.
Als de verbinding plotseling wordt verbroken, proberen wij contact met je op te nemen. Als we je niet kunnen bereiken, laten we een voicemail achter zodat je weet dat we geprobeerd hebben je te bereiken.
my24/7 biedt ondersteuning aan in het Nederlands. Begeleiders spreken ook Engels en/of Frans. Een aantal begeleiders spreekt ook Duits, Arabisch en/of Turks. We doen altijd ons best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen.
Mobilant biedt ondersteuning aan in het Nederlands. Begeleiders spreken ook Engels en/of Frans. Een aantal begeleiders spreekt ook Duits, Arabisch en/of Turks. We doen altijd ons best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen.
– Kom op tijd! Zorg dat je op tijd aanwezig bent, zodat de groep niet hoeft te wachten.
– Draag altijd gepaste, propere kledij naargelang het weer en doe makkelijke schoenen aan.
– Hygiëne is belangrijk in de omgang met andere mensen. Zorg dat je steeds proper voor de dag komt.
– Respect is belangrijk in de omgang met andere mensen. Zorg dat je steeds respectvol met anderen omgaat.
– Betaal op tijd en geef het aan als je betaalt via bewindvoering.
Schrijf steeds het juiste bedrag met de juiste vermelding over op Mobilant VZW BE67 7370 6970 8687. Je inschrijving is pas definitief na betaling.
– Vergeet zeker geen extra geld om iets te kunnen drinken of eten op een uitstap.
Schrijf je je in voor een activiteit of workshop van MOBI ACADEMIE?
Vergeet dit dan zeker niet door te geven via mobiacademie@mobilant.be:
Prijslijst en vragen
Onderaan elke pagina van onze website vind je een link naar de volledige prijslijst van Mobilant. Heb je vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Flexibele diensten
Bij Mobilant koopt je alleen de diensten in die je nodig hebt. We verwachten niet dat je jouw volledige budget bij ons besteedt.
Kostenoverzicht
Als klant kan jij elke uitgave nauwkeurig volgen in punten of euro’s via Mijn Mobilant.
Prijslijst en vragen
Onderaan elke pagina van onze website vind je een link naar de volledige prijslijst van Mobilant. Heb je vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Flexibele diensten
Bij Mobilant koopt je alleen de diensten die jij nodig hebt. We verwachten niet dat je jouw volledige budget bij ons besteedt.
Kostenoverzicht
Als klant kunt jij elke uitgave nauwkeurig volgen in punten of euro’s via MIJN MOBILANT.
Bij sommige uitstappen of workshops wordt een bijdrage gevraagd. Dit staat heel duidelijk vermeld.
Een workshop is een bijeenkomst waar mensen samen leren en vaardigheden verbeteren.
In een kleine groep discussieer je en werk je samen, onder leiding van een begeleider of expert.
Mail minstens 48u op voorhand naar mobiacademie@mobilant.be of bel naar de juiste contactpersoon. De contactgegevens vind je terug in de bevestigings- en herinneringsmail.
Kan je niet komen? Mail dan naar mobiacademie@mobilant.be of bel naar de juiste contactpersoon. Je vindt de contactgegevens terug in de bevestigings- en herinneringsmail.
Je krijgt een mail bij inschrijving. Drie dagen voor de start krijg je nog een mail ter herinnering.
Een workshop duurt meestal 2 uur. Er zijn maximum 3 sessies. Dit is afhankelijk van het thema.
Een activiteit duurt meestal 2 uur. Dit staat altijd goed aangegeven.
De plaats van afspraak staat duidelijk vermeld. Hoe je er moet geraken kan je altijd bespreken met een begeleider van Mobilant. Je kan ook altijd een mailtje sturen naar mobiacademie@mobilant.be.
We vragen je om een afspraak ten minste 48 uur van tevoren te annuleren, anders moeten we de activiteit en/of workshop aanrekenen.
Je kunt de afspraak annuleren:
Nee, de jobcoach zorgt voor begeleid werk en kan voorafgaand ondersteunen in een oriënterend traject naar betaald werk, maar verwijst jou door als je geld wil verdienen met je activiteiten.
my24/7 biedt ondersteuning aan in het Nederlands. Begeleiders spreken ook Engels en/of Frans. Een aantal begeleiders spreekt ook Duits, Arabisch en/of Turks. We doen altijd ons best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen.
Mobilant biedt ondersteuning aan in het Nederlands. Begeleiders spreken ook Engels en/of Frans. Een aantal begeleiders spreekt ook Duits, Arabisch en/of Turks. We doen altijd ons best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen.
Prijslijst en vragen
Onderaan elke pagina van onze website vind je een link naar de volledige prijslijst van Mobilant. Heb je vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Flexibele diensten
Bij Mobilant koopt je alleen de diensten in die je nodig hebt. We verwachten niet dat je jouw volledige budget bij ons besteedt.
Kostenoverzicht
Als klant kan jij elke uitgave nauwkeurig volgen in punten of euro’s via Mijn Mobilant.
In jouw dossier van het VAPH kan je alle info terugvinden over jouw budget of RTH punten op jaarbasis. Enkel jij kan in je dossier kijken. Geen enkele andere dienst of persoon heeft hier toegang toe.
Nee. Begeleid werk is een vorm van werken waarbij mensen met een beperking ondersteuning krijgen om onbezoldigd te werken en zo deel te nemen aan de samenleving.
Vrijwilligerswerk is de variant hiervan voor mensen zonder beperking die ook onbezoldigd iets willen bijdragen aan de samenleving.
Er staat geen limiet op het aantal dagen per week dat je begeleid mag werken. Je kan dus 7 dagen op 7 werken als jij en de werkgever dat zo overeenkomen. Dat kan gaan van 2u per week tot een voltijdse werkweek. Met je budget/RTH betaal je enkel wanneer de jobcoach ter plekke aanwezig is of wanneer je een gesprek/coaching hebt.
Dit kan blijven duren zolang jij en je werkgever tevreden zijn over de samenwerking en er geen praktische moeilijkheden ontstaan.
Jouw dossier is vertrouwelijk en kan alleen bekeken worden door medewerkers van Mobilant en jijzelf.
Van alles wat wij in je dossier schrijven ben jij op de hoogte. Je kan je eigen dossier altijd raadplegen via MIJN MOBILANT. Mobilant is 100% transparant. Wij doen niets achter je rug om.
my24/7 biedt ondersteuning aan in het Nederlands. Begeleiders spreken ook Engels en/of Frans. Een aantal begeleiders spreekt ook Duits, Arabisch en/of Turks. We doen altijd ons best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen.
Mobilant biedt ondersteuning aan in het Nederlands. Begeleiders spreken ook Engels en/of Frans. Een aantal begeleiders spreekt ook Duits, Arabisch en/of Turks. We doen altijd ons best om jou zo goed mogelijk te ondersteunen.
Prijslijst en vragen
Onderaan elke pagina van onze website vind je een link naar de volledige prijslijst van Mobilant. Heb je vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Flexibele diensten
Bij Mobilant koopt je alleen de diensten in die je nodig hebt. We verwachten niet dat je jouw volledige budget bij ons besteedt.
Kostenoverzicht
Als klant kan jij elke uitgave nauwkeurig volgen in punten of euro’s via Mijn Mobilant.
Bij MOBI AAN HUIS kun je terecht voor een breed scala aan ondersteuning en diensten om je dagelijkse leven te vergemakkelijken.
Je kan bij de begeleiders van MOBI AAN HUIS terecht met gelijk welke vraag!
Onze support omvat:
In jouw dossier van het VAPH kan je alle info terugvinden over jouw budget of RTH punten op jaarbasis. Enkel jij kan in je dossier kijken. Geen enkele andere dienst of persoon heeft hier toegang toe.
Nee. Begeleiders geven zo goed mogelijk advies met de bedoeling jou te ondersteunen. Alleen jij hebt de regie over je leven in handen. Jij bepaalt zelf wat je doet en bent hier ook zelf verantwoordelijk voor.
Ja, zeker, begeleiders mogen op andere plaatsen afspreken. Jullie bekijken samen waar dat kan.
We werken met een groepje begeleiders in de zelfde buurt. Je kan dus altijd vervanging krijgen.
Als het ons toch niet lukt om vervanging te regelen via MOBI AAN HUIS, kan je nog altijd terecht bij een MOBI POINT of bij my24/7.
Jouw dossier is vertrouwelijk en kan alleen bekeken worden door medewerkers van Mobilant en jijzelf.
Van alles wat wij in je dossier schrijven ben jij op de hoogte. Je kan je eigen dossier altijd raadplegen via MIJN MOBILANT. Mobilant is 100% transparant. Wij doen niets achter je rug om.
Binnen RTH heb je geen diagnose nodig. Een vermoeden van een beperking is voldoende. Om in aanmerking te komen voor een budget om ondersteuning in te kopen, is een diagnose wel van belang.
Prijslijst en vragen
Onderaan elke pagina van onze website vind je een link naar de volledige prijslijst van Mobilant. Heb je vragen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Flexibele diensten
Bij Mobilant koopt je alleen de diensten in die je nodig hebt. We verwachten niet dat je jouw volledige budget bij ons besteedt.
Kostenoverzicht
Als klant kan jij elke uitgave nauwkeurig volgen in punten of euro’s via Mijn Mobilant.
Nee. Begeleiders geven zo goed mogelijk advies met de bedoeling jou te ondersteunen. Alleen jij hebt de regie over je leven in handen. Jij bepaalt zelf wat je doet en bent hier ook zelf verantwoordelijk voor.
Jouw dossier is vertrouwelijk en kan alleen bekeken worden door medewerkers van Mobilant en jijzelf.
Van alles wat wij in je dossier schrijven ben jij op de hoogte. Je kan je eigen dossier altijd raadplegen via MIJN MOBILANT. Mobilant is 100% transparant. Wij doen niets achter je rug om.